יום שבת, 7 בספטמבר 2019

טיול משפחתי לאוסטריה טירול + מינכן גרמניה + לגולנד

לאחר טיול מדהים בחבל זלצבורג שבאוסטריה, עליו כתבתי כאן, החלטנו לשוב למדינה, לחופשת קיץ משפחתית הפעם לחבל טירול. טסנו עם שני ילדינו גילאי 7 ו 10 חופשה בת 12 יום. נמל התעופה הקרוב לטירול הוא מינכן שבגרמניה, מרחק של כשעתיים וחצי מהעיר אינסברוק, בירת טירול. אנחנו טסנו עם חברת לפוטאנזה הגרמנית.

יום 1
טסים למינכן מנתב"ג, טרמינל 3. הטיסה של לפוטנזאה מגיעה מאוחר בערב למינכן, ולכן לנו בלילה הראשון קרוב לשדה התעופה במלון Holiday Inn Express Munich Airport אותו הזמנו דרך אתר Booking.com. למלון הגענו לאחר שאספנו את הרכב שהזמנו דרך אתר Rentalcars ב SIXT. אנחנו תמיד משווים מחירים בקלות דרך אתר Rentalcars - מנוע חיפוש שמשווה בין סוכנויות רכב שונים.

יום 2
את הבוקר התחלנו בנסיעה למרכז מינכן, למוזיאון המדע הגרמני. המוזיאון מקסים, מלא עניין. למוזיאון מספר קומות, בכל קומה עולם שלם, כולל בין השאר את: עולם הילדים, פלנטריום, תעופה וחלל, טכנולוגיית הדפוס, מחשבים, כלי נגינה, אסטרונומיה, מעבדת DNA, טכנולוגיות אנרגיה וקומה תת קרקעית שלמה של מנהרות ומערות המספרים את היסטוריית הכרייה בגרמניה. מומלץ מאוד למטיילים במינכן, או כנקודת פתיחה או סיום לטיול באוסטריה. העברנו שם חצי יום בכיף. מומלץ לקנות כרטיס ONLINE כדי לא לעמוד בתור.

המשכנו בנסיעה לטירול. בתחנת הדלק לפני מעבר הגבול לאוסטריה, עצרנו לקנות את "המדבקה לאוטוסטרדה האוסטרית". המדבקה כבר לא מדבקה, אלא רישום אלקטרוני של מספר הרכב. האטרקציות בטירול מתפרשות על פני מקומות רבים, וכדי לחסוך בנסיעות חילקנו את השהייה שלנו ל-2 מקומות לינה, עמק otz במערב, ועמק wildschoenau במזרח.

הגענו אחה"צ למקום הלינה שלנו בעמק otz: בית דירות A Casa Smaragd Appartements אותו הזמנו מאתר Booking.com. אנחנו הזמנו את דירת הדופלקס, דירה מודרנית ומרווחת בהחלט. המקום מספק את כרטיס oetztal-premium-card המעניק כניסה חינם לשלל האטרקציות הרבות שבאזור. הכרטיס תקף מיום למחרת ההגעה וכולל את יום העזיבה.

יום 3
את היום התחלנו במגלשות הרים Imst. המגלשות הם הארוכות ביותר באוסטריה, מתפתלות לאורך 3.5 ק"מ. עלייה ברכבלים פתוחים במשך רבע שעה, וגלישה של מס' דקות. עשינו 3 פעמים, הילדים היו בעננים. עלינו גם לפסגה המההמת. מומלץ להגיע על הבוקר כי בהמשך היום מתחיל להיווצר תור ארוך.

המשכנו את היום ב Area47 פארק מים ואטרקציות, בעיקר לגילאי 7+. בהחלט חוויה להעביר פה מספר שעות עם שלל המגלשות ואטרקציות המים. כניסה חינם עם כרטיס otz.

את היום סיימנו במסעדה מקומית טעימה ומומלצת s' Pfandl, מאכלים אוסטריים טעימים ושירות מעולה. מומלץ להזמין מקום מראש.

יום 4
את היום בילנו בטיפוס ברכבל סגור Gaislachkogelbahn המגיע עד לגובה 3000 מ'. הפסגה מושלמת עם נוף מדהים. במקום מסעדה ועמדות שוקו חם. תענוג!

את היום סיימנו ב-Aqua Dome פארק המים התרמיים של טירול. לא לפספס את המקום המושלם הזה! תענוג במזג אויר קריר וגשום, ובייחוד בשעות הערב המאוחרות (המקום פתוח עד 11 בלילה). במקום מספר מתחמים: מתחם הבריכות החיצוניות: מספר בריכות מעוצבות חמימות. בשעות הערב מלווים באורות צבעוניים מתחלפים. מדהים! מתחם בריכות פנימיות: חמים ונעים. מתחם עולם הילדים: כולל ג'ימבורי, תותחי מים, בריכות עד חצי מטר, וכמובן גולת הכותרת - 2 מגלשות מים מהירות + אבובים. במקום כמובן גם מתחם סאונות ענק, וספא עם טיפולים מפנקים. 3 שעות חינם עם כרטיס otz.

יום 5
היום התחלנו במעבר מהחלק המערבי של טירול אל החלק המזרחי למקום הלינה השני בטירול. את הבוקר פתחנו בעוד חצי יום ב Aqua Dome. כ"כ נהנינו מהערב הקודם שהשאיר טעם של עוד, אז החלטנו לבלות עוד חצי יום. הגענו עם הפתיחה ב 9:00 בבוקר, לילדים היה כיף להתגלש במגלשות ללא תור. אנחנו התפנקנו בעיסוי thermal deep עיסוי ייחודי למקום.

בצהריים קפצנו למרכז העיר אינסברוק, וקנינו במרכז התיירים את כרטיס העיר אינסברוק ל-48 שעות. הכרטיס מכיל אטרקציות רבות בעיר והסביבה ובהחלט חוסך כסף רב למשפחה. אחת האטרקציות היותר שוות ויקרות בכרטיס הוא כניסה לחנות המפעל של סברוסקי. במקום תערוכה מרשימה של קריסטלים, מהעבר ועד העתיד. מחזה מרהיב לכל המשפחה. תפנו לפחות שעתיים לביקור במקום. לא לפספס!

הגענו בערב לדירה שלנו, במלון הדירות talhof. המקום נמצא בצד המזרחי של טירול. במלון יש בריכה פנימית ענקית, מתחם סאונות, ומסעדה. הדירה עצמה מאוד מרווחת עם נוף מדהים להרים. קיבלנו גם את כרטיס העמק wildschoenau, המקנה עלייה בחינם ברכבלים המקומיים וכניסה לבריכה העירונית.

יום 6
את היום הקדשנו לעיר אינסברוק, וניצלנו את האטרקציות הרבות שבכרטיס העיר שתיקפנו ביום הקודם. התחלנו במוזיאון האודיו Audioversum Science Center. מוזיאון חביב מאוד, העברנו כאן שעה בכיף. מאוד מעשיר וחוויתי.

המשכנו לכיוון העיר העתיקה וגג הזהב המפורסם. נכנסנו גם למוזיאון גג הזהב. ביקור קצרצר שהיה כלול בכרטיס.

מכאן המשכנו לארמון המלך. הכרטיס כלל גם כניסה לארמון וגם לתערוכה המרשימה. שווה בהחלט ביקור. הילדים לא הפסיקו להתפעל. לפנות לפחות שעה-שעתיים לביקור. סיימנו בביקור בכנסייה הצמודה.

את הסיור בעיר המשכנו בעלייה ב (3!) רכבלים. העלייה עצמה לוקחת זמן ומטפסים כל פעם לשיא גובה חדש. לשמחתנו היה יום שמשי והנוף היה מדהים. כמובן ששימוש בכל הרכבלים כלול בכרטיס.

סיימנו בביקור בגן החיות האלפיני שנמצא תחנה לפני אחרונה ברכבל הראשון. גן חיות קטן, שגולת הכותרת שלו היא דב אלפיני גדול.בגן חיות גם פינות משחקים לילדים.

ימים 7-8
את הימים ניצלנו לשיט באגם הפרטי של המלון, בבריכת המלון, ובבריכה העירונית עם מגלשת המים.

יום 9
את הבוקר התחלנו בשופינג באינסברוק. בעיר יש לא מעט קניונים ומרכזים מסחריים במחירים מצויינים, וכמובן את חנות הישראלים - פרימרק. את המשך היום בילנו באגם אכנזה המושלם.

בתכנון היה גם פארק החבלים בקצה האגם, אך מסיבה לא ברורה הוא היה סגור. אז למגיעים לפארק מומלץ להתקשר מראש.

ימים 10-11
את הטיול החלטנו לסיים בפארק לגולנד. הפארק ממוקם כשעה נסיעה ממינכן. לחוויה מלאה החלטנו ללון בפארק עצמו. מקבלים כניסה חופשית ללגולנד, וגם ברחבי הפארק ישנם מלא מתקנים לילדים. אנחנו ישנו ב"חבית קמפינג", בקתה ל-4 נפשות. היה חוויה לישון ב"חבית". כיוון שבפארק היינו צריכים לינה בלבד, וכל היום היינו במתקנים בפארק היא הייתה פתרון אידאלי ומשתלם. הלינה גם כללה ארוחת בוקר בופה עשירה וטעימה שלא הייתה מביישת מלון 5* בארץ.

ברחבי מתחם הלינה מתקנים מרהיבים לילדים, פארק חבלים וקפיצת בנג'י (בתשלום).

פארק לגולנד עצמו מתוקתק ומלא מתקנים לילדים - אך מתאים עד גיל 12 לערך. יש בו מספר מגלשות הרים - שמתואמות לגילאים הקטנים יותר. הפארק מחולק לנושאים, וכלל גם את עולם המים ובו מצפה תת ימי. גם מודלים מרשימים של אתרים בעולם כולם בנויים מלגו. הילדים מאוד אהבו גם את מתקן "מפעל הלגו", שבו מסבירים על תהליך הכנת הלגו. כמובן הפארק מכיל חנות לגו גדולה ושווה.

את הערב האחרון סיימנו במסעדת הפיראטים במתחם. ארוחת 3 מנות חוויית בסגנון פיראטים מומלצת בחום.

יום 12
חזרה למינכן דרך האוטסטרדה הגרמנית ה-אָאוּטוֹבָּאן, בה אין הגבלת מהירות. טיסה הבייתה דרך טרמינל F, מספר דקות הליכה מהחזרת הרכב. הטרמינל עצמו משמש רק טיסות חזרה לישראל, כך שכל תהליך הצ'ק אין וביקורת הדרכונים והבידוק עובר מאוד מהר.

עוד חוויות מטירול באינסטגרם הבלוג כאן.

פוסט זה נכתב בשיתןף הבלוג "עולמה של רויטל".

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, והשארו מעודכנים בטיולים הבאים!

כל התמונות בבלוג זה שייכות לצלם ומוגנות בזכויות יוצרים.