יום שבת, 30 ביוני 2018

אירוע 'טו באב' - "ירח מאוהב " - ליקוי ירח במצפה רמון 27/7

אירוע 'טו באב' - "ירח מאוהב " 
ליקוי ירח במצפה רמון  27/7
צילום שיר פרסר

השנה, בעיתוי מושלם ביותר יחול ליקוי ירח – בערב חג האהבה (טו' באב) החל ב- 27 ליולי. מה שיאפיין את הערב זו תופעה שמימית ומופלאה של ליקוי ירח המתרחשת ונגלית פעם ב- 20 שנה. דווקא השנה, יימשך הליקוי המלא לזמן ממושך במיוחד ויארך כשעתיים.

לרגל המאורע יתקיים ערב עם מגוון פעילויות ייחודיות למשפחות וזוגות - "ירח מאוהב" במכתש רמון. האירוע ביוזמת "בטבע" – הדרכות טיולים ואסטרונומיה בשטח ובשיתוף SPACEIL  - המשתתפת בתחרות העולמית של גוגל להנחתת החללית הישראלית ראשונה על הירח.
צילום אורי חן

הפעילויות החוויתיות בערב זה יעסקו סביב ליקוי ירח המותאמות לזוגות ומשפחות. בכל נקודות התצפית יתקיימו תצפיות טלסקופים מלוות בהרצאות, והסברים בנושאי אסטרונומיה והרצאה על "סיפורה של החללית הישראלית הראשונה לירח – SPACEIL המתוכננת לשיגור בסוף השנה.

עמותת SPACEIL שהוקמה ב-2011 מקיימת פעילות חינוכית ענפה ברחבי הארץ ופועלת ליצירת "אפקט אפולו" – לעורר השראה ולעודד את הדור הבא בישראל ובעולם לבחור במקצועות המדע, הנדסה, טכנולוגיה ומתמטיקה
ביקרנו והתאהבנו...

הגענו לסיור עיתונאים ובלוגרים מקדים לרגל הפעילות "ירח מאוהב" - ליקוי הירח שיתקיים ב 27/7. התארחנו בחאן "צל מדבר" המושלם, שנמצא ממש בכניסה הצפונית למצפה רמון. ישר כשנכנסים למקום נפער הפה מהנוף המדברי הקסום! והאויר - קריר כבירושלים! כן כן, מצפה רמון נמצאת 900 מ' מעל פני הים ובערבים הטמפרטורה צונחת ממש כמו בירושלים, והיינו צריכים סווטצ'רים ובגדים ארוכים כדי להתחמם מהקור.

אנחנו התארחנו באוהולוג - קיצור לאוהל אקולוגי. האוהלוג הוא צורת בניה יחודית המשלבת בניה קלה של אוהל עם קירות אקולוגים הבנויים עם חומרים ממוחזרים ואדמה. לשיטת בניה זו יתרונות רבים והמרכזי בהם הוא ויסות אקלים טבעי בתוך האוהלוג אל מול הבדלי הטמפרטורות הקיצוניים של המדבר. באוהולוג יש רדיאטור לחורף ומאוורר אך כמעט ולא היה לנו בכך צורך. כמו כן המיטות באוהולוג הם מאבן ועליהם מזרנים. ישנו מתחם נפרד, נקי ומתוחזק, של שירותים ומקלחות משותפים.


אחר הצהריים נהננו ממשחקי VR, אשר יהיו גם באירוע ב-'טו באב'.


בערב קיבלנו את השבת בארוחת ערב חמימה, מגוון של מטעמים בשריים, סלטים תוצרת בית, וחומוס ביתי נדיר. הארוחה לוותה ביין תוצרת מקומית, מיקב הבוטיק רוג'ום. היין עובר תהליך יישון בחביות עץ אלון מובחרות, וטעמו עדין ומשובח.



לאחר ארוחת הערב, התרחשה הפעילות האמיתית שלשמה התכנסנו - פעילות תצפית כוכבים בטלסקופים מקצועיים, מבית "בטבע". הפעילות כללה הסברים אסטרונומיים מרתקים, תצתפנו על כוכבים רחוקים וערפיליות קסומות. בהחלט חוויה. כל המשפחה נהנתה! 


גם ארוחת הבוקר של המקום מושקעת וטעימה - בהחלט שווה! טעמנו ממלבי ביתי, שקשוקה ביתית טעימה, ומבחר סלטים טריים.



מצפה רמון שמורת האור המובילה במזרח התיכון
מצפה רמון – הוכרזה כשמורת אור כוכבים בינלאומית  היחידה במזרח התיכון, מתוך 54 שמורות טבע ב-15 מדינות והמובילה והיחידה במזרח התיכון. מעמד זה מציב את ישראל בחזית העולמית מבחינת החשיבה הסביבתית על צמצום זיהום אור – נושא שרק לאחרונה הובנה חשיבותו הגדולה לסביבה, לאדם ולכלכלה העולמית. רק במצפה רמון קיים  מרחב ייחודי לצפייה בכוכבים , אם בעין בלתי מזוינת או בעזרת טלסקופים – הקיימים  במצפה הכוכבים ע"ש וייז של אוניברסיטת תל אביב על שפת המכתש.
את האירוע "ירח מאוהב" יזם נדב סילברט מחברת "בטבע"- מנהל הדרכה, בעלים של הפלנטריום ושל מצפה הכוכבים הנייד בטבע. סילברט  נודע כחובב מושבע המוביל בארץ את תרבות האסטרונומיה.
לדברי סילברט: "זהו אירוע שכל ילד ומבוגר כאחד חייב להיות שותף  ולחזות במחזה הנדיר המתרחש במקום המופלא והאידיאלי לצפות בו פעם בעשרות שנים. הזדמנות לחוות את המדבר של מצפה רמון במלוא הדרו ולהבין את פלא הבריאה ומדוע הוכרז כאתר אונסקו ". 

באירוע  יתקיימו  6 מוקדי פעילות שיתרחשו  מרדת החשיכה ועד אחר חצות עם אפשרויות לחבילות לינה ואירוח. העלויות נעות מ-65 ₪ ועד 450 שח תלוי בפעילות ובחבילה שנבחרה.  
  1. פעילות בחוות האלפקות – פעילות ייעודית בחוות האלפקות, סיור חוויתי עם תצפית טלסקופית - עלות: 140 ₪ לאדם

  1. כרמי הר הנגב – חבילה הכוללת תצפית שמים באמצעות ציין לייזר, טלסקופים פתוחים, הסברים, הרצאות פעילויות ותחנות שטח לזוגות ומשפחות. קמפינג 110 מגיל 3 לינה משותפת באהלי אירוח ממוזגים 150 ש"ח לאדם.  למחרת הדרכה וטעימות שמן בבית הבד. 
  2. צל מדבר – אירוח בשילוב יין, מופע מוזיקלי, תצפית כוכבים (שרון מאור וחברים מלהקת טאולה קבלת שבת של כוכבים ואהבה)

  1. נועם במדבר - חבילה הכוללת תצפית שמים באמצעות ציין לייזר, טלסקופים פתוחים, הסברים, הרצאות פעילויות ותחנות שטח לזוגות ומשפחות. לינה באוהלים קטנים או לינה קבוצתית במאהלים משותפים. 110 ש"ח לאדם ניתן להזמין ארוחות  בוקר.  50 ש"ח לאדם.
  2. חאן לב מדבר בשיתוף עם טיול אחר חבילה הכוללת קמפינג רחב היקף או לינה במאהל משותף בלב מכתש רמון. תה, קפה ופינות צ'יל אאוט – 150 ש"ח לאדם. 220 ש"ח לשתי לילות.  
  3. נטו צפייה  - תצפית שטח המונית בלב מכתש רמון , רבע שעה נסיעה ממצפה רמון - הרצאות, תצפית כיפת שמים באמצעות לייזר, צפייה בטלסקופים. 85 ש"ח למבוגר 65 ש"ח לילדים בגילאי 3-13.
צילום עזרי קידר

לפרטים והרשמה בטלפון: 08-8680742 או באתר http://bateva.co.il



תגובה 1:

  1. How to Make Money with Money in Sports Betting: Tips, Odds
    Sports Betting: Tipster Tipster. As หาเงินออนไลน์ one of the best paid tipsters on the internet, you'll find betting opportunities on almost every 카지노 sport, from all 메리트카지노총판

    השבמחק