יום שבת, 7 ביולי 2018

מלון פרימה פארק ירושלים - מלון בהשראת חבל היין בהרי יהודה + אירוע יקב היוצר



בכניסה לירושלים, ניצב לו על מדרונות העיר, מלון פרימה פארק שעוצב בהשראת חבל היין בהרי יהודה ומגוון יקבי הבוטיק הייחודיים באזור. מלון פרימה פארק מציע ללקוחותיו חווית אירוח שנוגעת בריח, בטעם ובהשראה שהיין מביא לחיינו, יין שמשמח לבב אנוש, כזה שמבקש שנרים כוסית ונשתה "לחיים".

התארחנו במלון פרימה פארק בירושלים, המלון אירח אותנו בשיתוף היקב הנפלא - יקב היוצר. השילוב בין היין למלון מתבטא כבר בכניסה למלון. בקבלה חביות יין אדום או לבן, מקבלות בחמימות כל אורח להתחלת חופשה נפלאה. 


עלינו לחדר בקומה ה-7. בחדר מיטה זוגית (מחוברת), טלויזיית LCD עם חיבור ל YES (מודים שלא הדלקנו (: ), כספת, מיני בר. לחדר צמוד חדר אבטייה קלאסי. בחדר חיכה לנו בקבוק יין מבית יקב היוצר, מוסקט 2017. יין  מעולה לאפריטיף עם מלוחים וגבינות יבשות וגם ללוות קינוחים, במיוחד קינוחים עשירים בשמנת. אנחנו התעגנו עליו בשילוב שוקלדים מתוקים שחיכו לנו בחדר. 


ארוחת הערב במלון הייתה עשירה, וכללה מספר מנות בשריות, אנחנו אהבנו במיוחד את מנת השווארמה הפריכה. המנות כמובן מוגשות בליווי שלל תוספות, סלטים ואי אפשר בלי קינוחים מתוקים ופירות טריים. 



ארוחת הבוקר במלון גם היא מגוונת ועשירה וכוללת בין השאר בסלטים, גבינות, מעדנים, ומאפים טריים הנאפים במקום. אנחנו התענגנו על חביתת ירק שהוכנה במקום. 




במסגרת הארוח השתתפנו בסדנאת טעימות יין מבית יקב היוצר, אותה העביר יאיר גת, כתב יין "טיים אאוט", "סנהדרינק", כותב ועורך "מדריך היין הישראלי החדש. בסדנא למדנו  בין השאר 
למה אנחנו טועמים יין?
למה אנחנו לא יכולים פשוט לשתות אותו? יש המון סיבות אבל בגדול אנחנו טועמים כדי:
  • להשוות בין יינות  
  • לאתר פגמים
  • ליצור פרופיל שיווקי
  • להתאים יין לאוכל

ולמדנו על סוגים של טעימה:
  • טעימה טכנית. המטרה: זיהוי הסגנון
  • טעימה מקצועית. המטרה: ביקורת איכות
  • טעימת עיתונאים/ בלוגרים: המטרה: איתור מגמות
  • טעימת צרכנים/ המטרה: חינוך ושיווק 

וכמובן בסדנא למדנו על העיקר - טעימת יין - איך זה עובד. את זה נשאיר לכם לגלות בהשתתפות בסדנא כזאת (: הסדנא עברה במקצועיות ובעניין רב. כמובן שבליווי מלא של היינות של יקב היוצר הנפלאים. אהבתי במיוחד את היין מסדרת סדרת Lyrica הנפלאה.




אודות יקב היוצר
יקב היוצר הוא יקב בוטיק משפחתי שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטין, יינן צרפתי מהמוערכים בארץ שעלה לישראל עם החלום לייצר יין איכותי. היקב מאמין שיין הוא יצירת אומנות והיינן הוא זה שיוצר אותה.

לצורך הקמת יקב היוצר, המשפחה נטעה כרמים בכל איזורי היין המובחרים בארץ החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים, המתאימים לסוגי יין מגוונים. כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני של צוות היקב בכדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן וגפן. יינן היקב מקבל חירות יצירתית לשלב יינות הנוצרים מחלקות שונות, צפון ודרום, וזנים שונים לכדי יצירה אישית אמנותית המבטאת את החזון האישי שלו ללא מגבלות של מסורת והרגלי העבר.

בתכנון היין שם לעצמו ליכטנשטיין כמטרה לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. יינות "היוצר" עברו תקופות התיישנות שונות בחביות עץ אלון, תוך בחירה ספציפית של סוג וגיל החביות בכדי לשמור את טעמי החבית, אך לא לאבד את ביטויו של כל זן. היקב פיתח מומחיות ייחודית בזנים ים-תיכוניים הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, הבאה לידי ביטוי בסדרת 'ליריקה' הים תיכונית שמציג היקב.

יין היוצר מופץ ונמכר בארץ וברחבי העולם, ומהווה עדות וחותם איכות לתעשיית היין הישראלית. טעמו הנגיש מחד של היין ומגוון הזנים מאידך קולעים לטווח רחב של קהלים ואוהבי יין מכל העולם משבחים אותו.


גלריית היינות
v     סדרת בראשית - הזנים השונים נוצרו מכרמים רעננים מצפון הארץ ועד דרומה. תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר.
v     סדרת VIRTUOSO - הסדרה הקלאסית המבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה סוביניון, מרלו ושיראז. ויין אחד לבן – הגוורצטרמינר. היינות מתיישנים במשך תשעה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הסדרה בעלת עיצוב בקבוק ייחודי הנוטל השראה מעולמות המוזיקה וכלי הנגינה.
v     סדרת SPECIAL EDITION - סדרת הפרימיום של יקב היוצר, מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה, שיראז ומרלו ועל שני יינות לבנים – שרדונה ורוזה. היינות מתיישנים במשך 9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
v     סדרת Lyricaהסדרה הים תיכונית עטורת הפרסים, יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון ומתאימים מאד לאקלים הישראלי בהם: מורבד, סירה, ארגמן, ארמוני, GSM. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. היינות מתיישנים במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
v     סדרת Auteur סדרת יינות עטורת פרסים, יצירה אישית ייחודית של יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין. היין מהווה תוצר של בחירותיו של היינן, ללא מגבלות של אזורי גידול, זני ענבים וטיפול בכרם, ולפיכך מהווה ביטוי אישי שלו. שם הסדרה AUTEUR –  (יוצר בצרפתית) , מבטא קשר מיוחד זה בין היינן היוצר לבין היין. היינות מתיישנים במשך 24-26 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. 




מלון פרימה פארק הוא מלון מושלם לטיולים בעיר בין אם בצורה עצמאית או מודרכת. המלון ממוקם בכניסה לעיר, צמוד לתחנת קרית משה של הרכבת הקלה, 3 תחנות בלבד משוק מחנהיודה, ועוד מספר דקות לרחוב יפו ולעיר העתיקה. המלון גם מציע חבילות ארוח הכוללות סיורים מודרכים. אנחנו יצאנו לסיור כזה מהמלון, וטיילנו בסמטאותיה של ירושלים היפה. סיימנו בשוק מחניודה, בדיוק בזמן לקניות שבת (: 



מצורפת תוכנייה לסופ"ש מיוחד מאוד במלון פרימה פארק:

חופשה מושלמת
סופשבוע של חגיגות יין במלון פרימה פארק ירושלים
26-28 ביולי 2018
בעיצומו של החופש הגדול, מומלץ לגנוב כמה רגעים לטעינת מצברים עם כוסית יין אדום או בירת בוטיק מול נוף עוצר נשימה של הרי ירושלים.  מלון פרימה פארק מציע סופ"ש של חגיגות בירות בוטיק,  יינות מובחרים וסיפורים מתובלים על ההווי בירושלים ב-26-28.7

יום חמישי, 'בירה ונגילה'
מתחילים בערב בלאונג' בר הכרות וטעימת בירות מהמובחרות ביותר בסצנת בירות הקראפט (בוטיק) המקומית בלווי הסברים, סיפורים ואנקדוטות על הבירות השונות ועל מבשלות הבירה שמאחוריהן. הערב מועבר ע"י מומחה לבירה מטעם 'גלן' ו'בירתנו' – מרכז הבירה הירושלמי. נלמד כיצד מכינים בירה, כמה סוגי בירות ישראליות יש, מה מייחד כל אחד מהם, ותטעמו הרבה בירות בטעמים מיוחדים.

יום שישי, 'יין ישמח לבב אנוש'
אחרי ארוחת הבוקר נמשיך לסיור מודרך בחבל היין בהרי יהודה. הסיור כולל טעימות יין, נשנושים, גבינות והרבה נחת. נגלה את עין כרם המתוקה,  בכפר אותנטי עתיק וקסום מוקף יערות, כנסיות ובתים עתיקים שוכנת חנות שוקולד וגלידריה חלומית. נגלה כארבעים סוגי פרלינים, טראפלס, פירות יבשים בשוקולד,  יינות, קפה מצוין ונטעם גלידה איטלקית- ביתית אמתית. בערב ממשיכים במסורת "יין ישמח לבב אנוש" , ניפגש בלאונג' בר לערב טעימות יינות מובחרים, בליווי נשנושים וסיפורים מעניינים בהנחיית דקל כהן, יועץ ומומחה ליינות.

יום שבת, 'סמטאות העיר'
בשעה 12:00 סיור מודרך עם יהושוע הירש, סיור רגלי בעקבות דמויות מרתקות, בתים, סיפורים, אגדות אורבניות, וההווי בשכונות בלב העיר 'נחלאות'.

רשת מלונות פרימה
רשת מלונות קונספט המציעה חוויה ייחודית לאורחיה, מלון עם רעיון. לרשת 14 מלונות ברחבי הארץ מטבריה ועד אילת.

מחירים:
החל מ - 652 ₪ לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר
9995* / 03-5522220



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה