יום ראשון, 26 בנובמבר 2017

מסעדת דולפין ים ירושלים - חוויה קולינרית בניחוח חו"ל


מסעדת דולפין ים היא מוסד קולינרי ותיק בירושלים. כבר 50 שנה (!) שהמסעדה מציעה תפריט ים (וגם יבשה) עשיר ומיוחד, וכל זאת בלב בירתנו - ירושלים. המסעדה נמצאת בלב הסצינה הירושמלית, מרחק הליכה קצרצר מרחוב יפו הראשי. האוירה במסעדה אלגנטית ויוקרתית, ובהחלט משרה אוירה נעימה לחוויה קולינרית טעימה. 


הגענו בערב סתוי לטעום מהתפריט הותיק. ניכר כי התפריט עשיר במנות מן הים, אך גם חובבי הבשר לא נותרו מקופחים. צוות המלצרים ייעץ בסבלנות ובמקצוענות בבחירת המנות והשתייה הנלווית. השירות היה ידידותי מהיר ומדוייק. 
השולחן החל להתמלא במנות המצויינות. לפתיחה הוגשה פלטת סלטים  בליווי פוקצ'ת הבית. הסלטים כללו איקרה, כרובית, טחינה, סלק, ציזיקי ועוד... 


כמובן שארוחה טובה חייבת לבוא בליווי יין טוב, ובהמלצת הצוות בחרנו ביין הבית של יקב "אורטל" מצפון רמת הגולן. ליקב ולמסעדה שנים רבות של שיתוף פעולה ובצדק - זהו יין לבן קליל ומתקתק שמשלים בצורה מושלמת את הארוחה.


ראשונה הגיעה מנת סביצ'ה מוסר ים. כוס יפה ואסתטית של דג טרי המשולב בצורה הרמונית בין שאר מרכיבי המנה. מצויינת כמנה ראשונה לחלוק בין בני הזוג.





מנת דג נא נפלאה נוספת שטעמנו היא קרפצ'יו לוקוס - פרוסות דקות ודקיקות של דג נא, מעוטרות בפלפלים. מנה נעימה, עדינה ומשתלבת היטב עם כוס היין הלבן.



המנות המשיכו לזרום ואנחנו התמוגגנו מביס לביס. 
טעמנו ריזוטו סלמון - מנה נפלאה של ריזוטו עם דג סלמון טרי. מנה חמה וטעימה. הריזוטו היה פריך כדייסה, והדג השתלב היטב והוסיף טעם עדין אך מורגש במנה.


שרימפס עם חזה אווז מעושן - מנת שרימפס מעודנת וטעימה להפליא, חזה האווז מוסיף טוויסט וטעם משודרג למנה.

מרק היום של המסעדה בערב שבו התארחנו, הוגש ביסק סרטנים - מרק קרמי ועשיר בטעמים. 


לברק אפוי עם סקאלופ ושרימפס בשמנת ופלפל ירוק. מנה מפתיעה, טעמו של הסקאלופ הרך בשילוב הפלפל הירוק מוסיף יחודייות למנה.  
דג בר ים לברק על הגריל עם יין לבן ושום. בתור חובבי דג הלברק, מנה זאת אחת הטעימות שטעמנו, ייחודית וקראנצי'ית.


לאחר שלל מנות הים הנפלאות, שמחנו לגלות שגם תפריט הבשרים מספק מעדנים טעימים.  מנת כבד האווז ברוטב שמנת תאנים - היא מנת חובה לכל חובב בשר קולינרי. מעדן של ממש ותענוג לחיך. כבד האווז היה פשוט טעים! נימוח בפה, ויחד עם התאנים מהווה מנה מנצחת. 


פלטת בשרים שכללה - מדליון פילה בקר, קבב טלה, וצלעות טלה - מוגשים עם נגיעות צנוברים ובצל. מי שחושב שלא ניתן למצוא בשר טעים ואיכותי במסעדת דגים לא ביקר ב"דולפין ים". מנת בשרים שכוללת את כל טובי סוגי הבשרים. אהבנו במיוחד את צלעות הטלה - שננגסו כסוכריה פריכה על מקל.



בסיום הארוחה הוגשו לנו הקינוחים המתוקים. 
גלידה ריבת עגבניות מתוקה עם חלווה וטחינה גולמית - קינוח מרענן וטעים. 


מוס שוקולד בלגי מעוטר באגוזי לוז - מנת סיום נפלאה לארוחה. קינוח אוורירי ומתקתק. מפתיע אך המוס הוא כלל ללא סוכר - אלא נעשה כאן שימוש בממתיק הסטיוויה. אם לא היו אומרים לנו כלל לא היינו שמים לב.



בסוף הארוחה, הוצע לנו לטעום גראפה כחול לבן משובחת, המיוצרת במבשלת יוליוס בגליל המערבי. הגראפה מיוצרת מקליפות הענבים. טעמנו מספר סוגים ברמות חוזק ומתיקות שונות, וקשה היה להכריע מי המוצלחת מבין שלושתן כי כולן היו תוספת סיום מצויינת לארוחה מושלמת. 


דולפין ים שוכנת במבנה לשימור בלב הסיצנה הירושלמית. ללא ספק מוסד קולינרי ירושלמי בעל כל התכונות והטעמים לארוחת ערב וצהריים מן הטובות שטעמנו לאחרונה. שווה ביקור גם לבאים מחוץ לעיר.  






דולפין ים 
שמעון בן שטח 9, ירושלים, 
טלפון: 02-6232272

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה